Nazorg

Een juiste afwikkeling met onze hulp

Afsluitend gesprek

Na de uitvaart vergeten we u en uw familie niet. Na ongeveer twee weken maken we een afspraak voor een afsluitend gesprek. In dit gesprek vragen we u en uw familie hoe het met de nabestaanden gaat en hoe de rouwverwerking verloopt. Samen kijken we terug, allereerst dus op uw welzijn. Daarnaast informeren wij u over zaken als een grafmonument, een urn, herdenkingssieraden en het eventueel versturen van een (zelfontworpen) dankbetuiging. Mogelijkheden die bijdragen aan verdere rouwverwerking.

Nazorg

Zo persoonlijk als de uitvaart was, zo persoonlijk is uw eventuele hulpvraag voor nazorg op maat. U kunt een beroep doen op Nunazorg. Deze organisatie helpt met het beantwoorden van praktische vragen na verlies en met emotionele vragen rondom rouwverwerking.
Nunazorg kan u wijzen op handige informatie en op organisaties die u verder kunnen helpen. Ook ondersteunt ze u met het maken van afspraken met eventueel hulpverleners.

Het verlies van een dierbare is ingrijpend en betekent altijd verandering. “Hoe nu verder?”, “Waar moet ik beginnen?”, “Wat heb ik allemaal te regelen?”. Allemaal vragen die nabestaanden stellen. Niet iedereen kan zelf met deze vragen uit de voeten. Ook emotionele hulpvragen horen hierbij, zoals “Is het normaal wat ik nu ervaar?” en “Hebben andere rouwenden dit ook?”

Samenwerking met (na)zorgverleners

Afhankelijk van de vraag gaat Nunazorg op zoek naar passende hulp. Dat kan een verwijzing zijn naar handige informatie. Of bemiddeling tussen nabestaanden en (na)zorgverleners. Nunazorg werkt samen met onder meer:
▪ Gemeenten
▪ Welzijnsorganisaties
▪ Vrijwilligersorganisaties
▪ (Alternatieve) dienstverleners
▪ Ouderenbonden
▪ Geloofsgemeenschappen

Praktische ondersteuning

Het kan zijn dat het geleden verlies een praktische hulpvraag oproept. Nunazorg regelt in overleg met nabestaanden onder meer ondersteuning op het gebied van:
▪ Administratieve zaken na een overlijden
▪ Hulp in de huishouding/thuiszorg
▪ Klussen in en rondom huis
▪ Vervoersproblemen
▪ Kinderopvang
▪ Algemene administratieve/financiële ondersteuning
▪ Grafverzorging
▪ Computerondersteuning
▪ Fiscale en juridische vragen
▪ Woningontruiming

Emotionele ondersteuning

Het kan ook voorkomen dat er na het eerste contact behoefte is aan verdere emotionele ondersteuning. Afhankelijk van de persoonlijke vraag, informeert Nunazorg de nabestaanden over de mogelijkheden op dit gebied.

U kunt Ligthart Uitvaartzorg vragen naar werkwijze en een algemene checklist waar u aan voor-tijdens en na de uitvaart aan moet denken.

Rouwverwerkingsproducten

Neem direct contact met ons op

Uitvaartleidster Mirelle Draaijer

Ligthart Uitvaartzorg
Weiver 7
1561 XA Krommenie

Telefoon: 075 – 75 03 271
Email: mirelle@lighthartuitvaartzorg.nl

Mobiel: 06 – 34 76 89 26
Bel bij overlijden: 06-54 76 32 06

Uitvaartverzorgster Kitty Hopman

Gastvrouw Monique de Haan

“Ik werk graag samen met Mirelle Draaijer, omdat ze een bijzondere vakvrouw is met hart voor haar zaak, voor degene die komt te overlijden of is overleden, en voor de familie. Haar bedrijf is uitgegroeid tot een regionale uitvaartonderneming waarmee ze zich duidelijk onderscheidt, vooral door haar persoonlijke aandacht voor alle betrokkenen. Ze neemt alle tijd voor hen, luistert nauwkeurig, ontzorgt en adviseert, en heeft oog voor de details. Dankzij haar hartverwarmende gesprekken, haar ervaring en creativiteit komt Mirelle – in nauw overleg met de familie – elke keer weer tot een stijlvolle uitvaart met die persoonlijke touch, passend bij de overledene en zijn of haar naasten. Elk afscheid wordt hierdoor een gedenkwaardige periode, waar de nabestaanden dankbaar op terugkijken. Het is mooi om te mogen bijdragen aan deze missie van Ligthart Uitvaartzorg. Ik doe mijn werk als gastvrouw en assistente van Mirelle dan ook met veel plezier. Gedrieën vullen we elkaar perfect aan en hebben een fijne, onderlinge klik.”

Uitvaartleidster Mirelle Draaijer

Uitvaartbegeleider Mirelle Draaijer

“Zo kan het dus ook! Dat was mijn conclusie na de begrafenisceremonie van mijn lieve oom. De uitvaart was tot in de puntjes verzorgd, en daarom vroegen we dezelfde uitvaartbegeleidster ook voor de uitvaart van mijn oma. Omdat ik het oudste kleinkind ben, voelde ik me geroepen een speech te houden. Uit onverwachte hoek kreeg ik waardevolle hulp; van de uitvaartverzorgster zelf! Ze gaf me professionele tips en daarmee vertrouwen waardoor de speech een succes werd en ik heel persoonlijk afscheid heb kunnen nemen. Wat de uitvaartbegeleidster doorlopend liet zien in haar aanpak, is dat je er als familie niet alleen voor staat. In mijn inspiratiebron herkende ik mezelf als toekomstig uitvaartbegeleidster, inmiddels alweer 10 jaar geleden; de vakvrouw die zorgvuldig luistert, en die in nauw overleg met de nabestaanden alles met liefde regelt, originele ideeën aandraagt en bijzondere wensen realiseert.”

Uitvaartverzorgster Monique de Haan

Gastvrouw Kitty Hopman

“In 2009 heb ik Mirelle Draaijer leren kennen, toen zij de uitvaart verzorgde van een familielid van ons. Mirelle was onze steun en toeverlaat tijdens die drukke, moeilijke periode. Ze deed haar werk met passie, nam alle tijd en bracht rust en overzicht. Ze had indruk gemaakt, doordat ze er écht voor ons was. In die tijd was er een band ontstaan, dus hielden Mirelle en ik contact.
Een poosje terug vroeg ze me voor de mooie functie van gastvrouw. Ze had terecht gezien dat dit werk me op het lijf is geschreven; ik werk vanuit mijn hart met en voor mensen. Wat me vooral aanspreekt, is het kleinschalige karakter van Ligthart Uitvaartzorg; als klein, hecht team ontzorgen we, en dragen we vanuit onze persoonlijke kwaliteiten elke keer opnieuw bij aan een uitvaart met dat persoonlijke tintje. Ik doe mijn werk met liefde; door Mirelle te assisteren, ondersteun ik indirect de betrokken familie, en dat geeft me veel voldoening.”